Dzień tygodnia | Godziny otwarcia | |
---|---|---|
wtorek | 11:00 - 19:00 | |
środa | 11:00 - 19:00 | |
czwartek | 11:00 - 20:00 | |
piątek | 11:00 - 19:00 | |
sobota | 11:00 - 19:00 | |
niedziela | 11:00 - 19:00 |
Bilety | ||
---|---|---|
normalny | 15.00 PLN | |
ulgowy | 10.00 PLN | |
rodzinny | 25.00 PLN | 2 osoby dorosłe i dzieci |
Platforma e-biletowa »
|
Dodatkowe informacje | |
---|---|
Bilety wstępu na wystawy: na dwie lub wszystkie wystawy na jedną wystawę dla okaziciela Karty Dużej Rodziny rodzinny na 1 wystawę rodzinny na 2 lub wszystkie wystawy dla dzieci i młodzieży dla posiadacza karty WarsawPass W czwartki wstęp wolny |
„Z ziemi powstaje wszystko i wszystko w końcu obraca się w ziemię” – to sentencja starożytnego greckiego filozofa okresu przedsokratejskiego Ksenofanesa. Myśl ukuta u zarania naszej kultury wydaje się bliska Stanisławowi Brachowi, który wykorzystuje wydobyte z ziemi skarby w swojej twórczości. Od wieków wykorzystujemy glinę do wytwarzania cegieł, z piasku powstaje szkło, a lazuryt stanowi podstawę dla barwnika, z którego korzystali malarze nasycający swoje dzieła niezwykłym kolorem. Podobnie jest w przypadku prac Bracha – tu wszystko powstało z ziemi. W działalności artysty, nawiązującej do land artu, widzimy niezwykłą ekologiczną wrażliwość. Wykorzystywanie przez Bracha tworów natury związane jest z potrzebą przebywania poza miastem, w miejscu, gdzie powstają rzeźby, ceramiki i instalacje stworzone z pszczelich pasiek. Wystawa Po_kłosie to kolejna odsłona pasji artysty i wyraz jego miłości do natury. By sparafrazować Ksenofanesa: z kłosa powstaje wszystko, co dla Bracha jest sztuką.
Stanisław Brach – rzeźbiarz urodzony 1972 roku w Gorlicach. Jest profesorem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od 2010 roku kieruje Pracownią Ceramiki na Wydziale Rzeźby tej uczelni. Artysta jest finalistą międzynarodowego konkursu Taiwan Ceramics Biennale 2016 oraz zdobywcą złotego medalu za prace Miodem płynące na 45. Apimondia 2017 International Apicultural Congress w Stambule i 46. Apimondia 2019 w Montrealu.
Kurator: Daniel Echaust