ZALOGUJ
 
jako Użytkownik »

jako Opiekun »
Podziel się
Facebook
Instagram
Pinterest

Strefa Retro

Wystawa stała
poziom turturi
W Strefie Retro wracamy do przełomu lat 80. i 90. XX wieku, gdy pierwsze pokolenie Polaków zetknęło się z komputerami i grami wideo. Dzięki interaktywnym eksponatom oraz stanowiskom z filmami, zdjęciami i infografikami poznamy korzenie pasji, która jest dziś udziałem milionów ludzi w Polsce i miliardów na całym świecie. Pokoje graczy W pokojach graczy możemy przetestować... przeczytaj wszystko »
Adres
Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej
ul. Targowa 1/3
90-022 Łódź
Łódzkie
transport publiczny
transport publiczny
parking płatny
parking płatny
kawiarnia
kawiarnia
warsztaty
warsztaty
sklep z pamiątkami
sklep z pamiątkami
platforma e-biletowa
platforma e-biletowa
Dzień tygodnia Godziny otwarcia
wtorek
10:00 - 18:00
środa
10:00 - 18:00
czwartek
10:00 - 18:00
piątek
10:00 - 18:00
sobota
10:00 - 18:00
niedziela
10:00 - 18:00
Święta Godziny otwarcia
2024.12.25 (środa) x
2024.12.26 (czwartek) x
Bilety
normalny 27.00 PLN
ulgowy 21.00 PLN
grupowy 20.00 PLN min. 15 os.
dzieci bezpłatnie do lat 3
Powyższy cennik dotyczy całego obiektu.
Platforma e-biletowa »
Dodatkowe informacje

Bilety do CKNI są całodniowe, ale istnieje możliwość kupna wejścia na daną godzinę. Zachęcamy do wybierania planowanej godziny wejścia przy zakupie biletów. Strefa VR jest strefą biletowaną dodatkowo, na którą obowiązują godziny wejścia i limit miejsc.

Strefa VR: 15 zł
Wymagany dodatkowy zakup biletu na zwiedzanie Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej. Minimalny wiek uczestnika 13 lat.

Strefie Retro wracamy do przełomu lat 80. i 90. XX wieku, gdy pierwsze pokolenie Polaków zetknęło się z komputerami i grami wideo. Dzięki interaktywnym eksponatom oraz stanowiskom z filmami, zdjęciami i infografikami poznamy korzenie pasji, która jest dziś udziałem milionów ludzi w Polsce i miliardów na całym świecie.

Pokoje graczy

W pokojach graczy możemy przetestować najpopularniejsze w latach 80. modele mikrokomputerów Atari, Commodore i Spectrum. Warto usiąść na kanapie i sprawdzić, czy ówczesne gry wytrzymały upływ czasu. Ekspozycję uzupełniają inne artefakty odtwarzające klimat magicznej epoki, gdy brakowało wszystkiego, a jednak młodzież znajdowała szczęście w świecie magnetofonów i magnetowidów.

Giełda komputerowa

Na giełdzie komputerowej można zapoznać się z najnowocześniejszymi na początku lat 90. modelami komputerów i konsol, m.in. Amigą, Pegasusem i przede wszystkim pecetem. To te urządzenia zdominowały wówczas domową informatykę. Na giełdowych stoiskach dostępna jest także literatura fachowa – lektura książek i czasopism była wtedy jedyną metodą, by zgłębić sekrety komputerowego świata.

Salon gier

W barakowozie odtworzony został salon arcade wypełniony automatami. Ze środka dobiegają dźwięki gier akcji, których próżno było szukać na domowych komputerach. Właściciele tych miejsc ściągali z Zachodu najnowsze hity, a następnie odpłatnie udostępniali wszystkim chętnym. W Centrum nie trzeba jednak wydawać całego kieszonkowego, by zagrać – wystarczy skorzystać z kodu QR wydrukowanego na opasce.

Komentarze wyświetlą się po weryfikacji przez moderatora, a ocena po zebraniu pięciu komentarzy.