Dzień tygodnia | Godziny otwarcia | |
---|---|---|
wtorek | 10:00 - 18:00 | |
środa | 10:00 - 18:00 | |
czwartek | 10:00 - 18:00 | |
piątek | 10:00 - 18:00 | |
sobota | 10:00 - 18:00 | |
niedziela | 10:00 - 18:00 |
Bilety | ||
---|---|---|
normalny | 30.00 PLN | |
ulgowy | 20.00 PLN | |
rodzinny | 50.00 PLN | Opiekun + 3 dzieci do lat 18 lub 2 opiekunów + 2 dzieci do lat 18 |
grupowy | 120.00 PLN | do 30 osób |
dzieci bezpłatnie do lat 7 |
Dodatkowe informacje | |
---|---|
Bilet za złotówkę (dla dzieci i młodzieży 7-16 lat; nie przysługuje grupom): 1 zł |
Yuriko Sasaoka to urodzona w 1988 roku artystka pochodząca z Osaki. Jej twórczość nie zamyka się w obrębie jednego medium, lecz podobnie jak stosowane przez Japonkę odniesienia, cytaty, humorystyczne trawestacje innych dzieł sztuki i kultury – wybiega poza jeden metodologiczny schemat. W rozbudowanych i bogatych wizualnie instalacjach Sasaoki oprócz tak swoistych elementów jak: obrazy, rysunki czy wideo, odnajdziemy także te ukazujące jej niesłabnącą chęć eksperymentowania z wciąż to nowymi technikami i materiałami. Haftowane obrazy mitycznych postaci, „tańczące” odlewy biało-czerwonych pierogów czy ręcznie wykonywane lalki z rybimi głowami – imaginarium świata Yuriko nie tylko nie zna granic, ale posiada niesamowitą moc przyciągania i oddziaływania na odbiorcę, który nie pozostaje wobec niego obojętny.
W swojej najnowszej realizacji zatytułowanej Animale (アニマーレ) Yuriko Sasaoka w namyśle nad konceptem „pracy fizycznej” stworzy unikatową instalację wideo, do której wykorzysta elementy własnych części ciała i skomponowanej przez siebie muzyki.
Animale opiera się na prostych pytaniach: „gdzie przebiega granica między zwierzętami a ludźmi” oraz „czym dla osób nie-ludzkich – zwierząt, jest »praca«”?
Rozpoczynając od przeprowadzonego przez artystkę w ramach rezydencji artystycznej Mercedes-Benz ArtScope w Berlinie w 2023 roku performansu w stroju niedźwiedzia, po faktyczne historie zwierząt hodowanych i pielęgnowanych: kurczaków, królików czy kotów – doświadczenia te staną się podstawą do wykonania w Muzeum Manggha Pieśni pracy, śpiewanej przez i dla wszystkich osób nie-ludzkich.
Wystawa stanowi również preludium do szerszego projektu zaprezentowania działań osób artystycznych z regionu Kansai w Muzeum Manggha w 2025 roku, co zbiega się organizacją światowej wystawy Expo w 2025 roku w Osace.