ZALOGUJ
 
jako Użytkownik »

jako Opiekun »
Strona główna > muzea i galerie > Galeria ARSENAŁ > William Kentridge. I am not me, the horse is not mine
Podziel się
Facebook
Instagram
Pinterest

William Kentridge. I am not me, the horse is not mine

Wystawa czasowa: 2024.10.24 - 2025.01.19
poziom turturi
I am not me, the horse is not mine [Ja to nie ja, a koń nie jest mój] to duża instalacja wideo wybitnego południowoafrykańskiego artysty Williama Kentridge’a, składająca się z ośmiu sześciominutowych filmów, którym towarzyszy wspaniała ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Philipa Millera. Każdy z filmów – His majesty comrade nose [Jego wysokość towarzysz nos]; Prayers... przeczytaj wszystko »
Adres
Galeria ARSENAŁ
ul. Adama Mickiewicza 2
15-222 Białystok
Podlaskie
transport publiczny
transport publiczny
Wystawa czasowa: 2024.10.24 - 2025.01.19
Dzień tygodnia Godziny otwarcia
wtorek
10:00 - 18:00
środa
10:00 - 18:00
czwartek czwartek 10:00 - 18:00
piątek
10:00 - 18:00
sobota
10:00 - 18:00
niedziela
10:00 - 18:00
free
wstęp wolny
Święta Godziny otwarcia
2024.12.25 (środa) x
2024.12.26 (czwartek) x
Bilety
normalny 8.00 PLN
ulgowy 4.00 PLN
Dodatkowe informacje

bilet na warsztaty - 10 zł

I am not me, the horse is not mine [Ja to nie ja, a koń nie jest mój] to duża instalacja wideo wybitnego południowoafrykańskiego artysty Williama Kentridge’a, składająca się z ośmiu sześciominutowych filmów, którym towarzyszy wspaniała ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Philipa Millera. Każdy z filmów – His majesty comrade nose [Jego wysokość towarzysz nos]; Prayers of apology [Modlitwy przeproszenia]; A lifetime of enthusiasm [Dożywotni entuzjazm]; Country dances I (Shadow) [Tańce wiejskie I (Cień)]; Country dances II (Paper) [Tańce wiejskie II (Papier)]; That ridiculous blank space again (A one minute love story) [Znowu ta śmieszna pusta przestrzeń (Jednominutowa historia miłosna)]; Commissariat for enlightenment [Komisariat oświecenia] oraz The horse is not mine [Koń nie jest mój] – składa się na opowieść nawiązującą do awangardy w Związku Radzieckim, od filmów z lat dwudziestych i trzydziestych począwszy po jej katastrofalny koniec w połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku.

Znajdziemy tu charakterystyczne dla Kentridge’a łączenie wielu technik filmowych: animacji poklatkowej, żywego planu, materiałów archiwalnych, ruchomego kolażu i gry cieni. Nieskrępowana, pełna brawury technika podkreśla sposób myślenia artysty, jego erudycję, fantazję, swobodę w formułowaniu artystycznych komentarzy. Wydarzenia społeczne, których był uczestnikiem w czasach apartheidu w RPA, nacechowały jego twórczość i uruchomiły szczególną wrażliwość, pozwalającą mu trafnie analizować złożoną specyfikę radzieckości. Powstała w 2008 roku instalacja wydaje się szczególnie ważna w świetle toczącego się dyskursu o dekolonizacji Rosji.

Kuratorka: Monika Szewczyk
Koordynacja: Eliza Urwanowicz-Rojecka

Komentarze wyświetlą się po weryfikacji przez moderatora, a ocena po zebraniu pięciu komentarzy.