Dzień tygodnia | Godziny otwarcia | |
---|---|---|
poniedziałek | x | |
wtorek | 10:00 - 18:00 | |
środa | 10:00 - 18:00 | |
czwartek | 10:00 - 18:00 | |
piątek | 10:00 - 18:00 | |
sobota | 12:00 - 18:00 | |
niedziela | 12:00 - 18:00 |
Dzień tygodnia | Godziny otwarcia | |
---|---|---|
wtorek | 13:00 - 18:00 | |
środa | 13:00 - 18:00 | |
czwartek | 13:00 - 18:00 | |
piątek | 13:00 - 18:00 | |
sobota | 13:00 - 18:00 | |
niedziela | 13:00 - 18:00 |
Bilety | ||
---|---|---|
normalny | 20.00 PLN | |
ulgowy | 10.00 PLN |
dzieci bezpłatnie do lat 7 |
Przewodnik | |
---|---|
w języku polskim odpłatnie | 50.00 PLN |
Wystawa Natalii Rybki w Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu.
Z radością informujemy, że artystka Natalia Rybka, reprezentowana przez Van Rij Gallery, zaprezentuje swoje prace na solowej wystawie w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu. Na ekspozycji znajdą się dzieła wypożyczone od prywatnych kolekcjonerów, z kolekcji Van Rij Gallery, a także zupełnie nowe, premierowe kompozycje. To wyjątkowa okazja, by doświadczyć twórczości Rybki dotykającej problematyki języka uczuć oraz sposobu, w jaki sztuka interpretuje miłość.
Tytuł wystawy sugeruje subtelne napięcie między symboliką, a rzeczywistością. Fiołki, często kojarzone z delikatnością, romantyzmem i uczuciami, zostają tutaj odarte z jednoznacznych skojarzeń. Wystawa bada granice między tym, co namacalne a symboliczne, między konwencją, a autentycznym przeżyciem. Poprzez różnorodne formy artystycznego wyrazu, twórca zaprasza do refleksji nad naturą emocji, ich ulotnością i tym, jak łatwo mogą zostać spłycone przez schematy kulturowe.
„Fiołki nie są miłością” to próba redefinicji języka uczuć oraz sposobu, w jaki sztuka interpretuje miłość – nie jako oczywisty symbol, ale jako skomplikowany, wielowymiarowy fenomen. Wystawa Natalii Rybki to przestrzeń, w której artystka zadaje pytania o istotę człowieczeństwa. Poszukuje odpowiedzi dotykających najgłębszych warstw ludzkiej duchowości. W swoich pracach nawiązuje do klasyków malarstwa, takich jak Caravaggio czy Siemiradzki, reinterpretując ich dzieła, by opowiedzieć o współczesnych problemach. Inspiruje ją ich techniczna doskonałość, ale również emocje, które zawarli w swoich obrazach. Jej prace to dialog między przeszłością a teraźniejszością. Sięganie po symbolikę roślin pozwala złagodzić ciężar trudnych tematów, takich jak wykluczenie społeczne, przedmiotowe traktowanie kobiet czy cierpienie wynikające z izolacji. Natura, która pojawia się w obrazach, nie jest dekoracją – jest nośnikiem emocji i znaczeń. Zaproszeniem do głębszej refleksji.
To wyjątkowe malarstwo opiera się na trzech warstwach komunikacji: estetycznej, narracyjnej i duchowej. Pierwsza przyciąga wzrok – to szczegóły przyrody, melancholia i harmonia kolorów. Druga opowiada historię, która dotyka tematów społeczno-kulturowych. Trzecia, najważniejsza, to przestrzeń emocji i rzeczywistości niematerialnej, w której odbiorca może odnaleźć własne pytania i odpowiedzi. Artystka szuka sensu w chaosie i odkrywam porządek, który przekracza materialność i codzienność. To właśnie w tej przestrzeni niewidzialnego i nieuchwytnego dostrzega źródło głębszego sensu.
Natalia Rybka (ur. 1988) – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, gdzie zrealizowała dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Andrzeja Tobisa oraz prof. Antoniego Kowalskiego na kierunku Malarstwo. Obecnie mieszka i tworzy na Śląsku. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, instalacją oraz scenografią teatralną. W latach 2012–2014 tworzyła i realizowała scenografie do sztuk teatralnych. Po latach poszukiwań, skoncentrowała się na sztukach plastycznych, rozwijając swoje umiejętności w malarstwie olejnym. Jest laureatką konkursów i zdobywczynią nagród m.in. Artystyczna podróż Hestii, Obraz Roku 2015, Grand Prix na 25. Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie, nagrody Marszałka Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie czy nagrody magazynu „Arteon” za rok 2016. Uczestniczka wielu wystaw w kraju i za granicą.
Kurator: Paweł Witkowski