Dzień tygodnia | Godziny otwarcia | |
---|---|---|
wtorek | 10:00 - 16:00 | |
środa | 10:00 - 16:00 | |
czwartek | 10:00 - 16:00 | |
piątek | 10:00 - 16:00 | |
sobota | 10:00 - 16:00 | |
niedziela | 10:00 - 16:00 |
Dzień tygodnia | Godziny otwarcia | |
---|---|---|
wtorek | 10:00 - 17:00 | |
środa | 10:00 - 17:00 | |
czwartek | 10:00 - 17:00 | |
piątek | 10:00 - 17:00 | |
sobota | 10:00 - 18:00 | |
niedziela | 10:00 - 18:00 |
Bilety | ||
---|---|---|
normalny | 10.00 PLN | |
ulgowy | 5.00 PLN | |
rodzinny | 17.50 PLN |
Przewodnik | |
---|---|
w języku polskim odpłatnie | 150.00 PLN |
w języku angielskim odpłatnie | 200.00 PLN |
Dodatkowe informacje | |
---|---|
Zwiedzanie z przewodnikiem można zarezerwować z 3-dniowym wyprzedzeniem przed planowanym przyjazdem na każdy dzień tygodnia od wtorku do niedzieli. |
Tak samo jak starożytne plemiona zamieszkiwały wzdłuż Nilu, tak i dziś wszystkie narody żyją wzdłuż jednej globalnej rzeki informacji, odkryć naukowych i wynalazków technicznych, która stanowi podstawę naszego dobrobytu, a także zagrożenie dla naszego istnienia.
Yuval Noah Harari, 21 lekcji na XXI wiek
Dzisiaj przepływ informacji to potężna siła, która kształtuje nasze postrzeganie, opinie i zachowania, stając się istotnym aspektem współczesnego życia. Mechanizmy, którymi jesteśmy poddawani codziennie, z jednej strony są wszechobecne i powszechne, z drugiej niematerialne i nieuchwytne. My sami służymy jako węzły tej sieci: modyfikujące lub wzmacniające sygnał, w zależności od naszych wyborów i rodzaju aktywności. Strumień informacji, w którym jesteśmy stale zanurzeni, w swojej pozornie demokratycznej konstrukcji, przetwarza fakty i fikcje, przyznając im równy status. Mające formę tekstu, obrazu czy dźwięku, są one Baudrillardowskimi symulakrami – reprezentacjami niedostępnych dla nas faktów, których odbicia stają się budulcem narracji, którymi się posługujemy.
Rzeczy ważne. Rzeczy nieważne to instalacja site-specific w Galerii Kaplica. Korzystając z form organicznych połączeń, jak sieci komunikacyjne grzybów czy struktury neuronalne w naszych ciałach, praca wykorzystuje tkaninę i ażurowe formy, aby rozgrywać przestrzeń pomiędzy materialną strukturą a pustką.
Kurator
Leszek Golec
Małgorzata Lisiecka
Artystka wizualna mieszkająca w Londynie, której praktyka artystyczna sytuuje się pomiędzy rzeźbą, sztuką publiczną, instalacją, kostiumem i performansem. Przekracza granice dyscyplin, zmieniając funkcje zarówno noszonych przedmiotów, jak i ciała, czy wchodząc w interakcje z otaczającą przestrzenią. Jej prace biorą pod uwagę miejsce, środowisko i widzów, którzy często stają się nieświadomymi uczestnikami samego dzieła sztuki, balansując na krawędzi niesamowitości, czasem powagi, a czasem absurdu. Koncentruje się na odzieży, wykorzystując produkty tekstylne do tworzenia obiektów, instalacji lub performansów.
Eksploracja zjawisk biologicznych, natury, a także społecznych i technologicznych aspektów naszego świata prowadzi ją w sferę eksperymentów ze skalą, połączeniami i komunikacją między sferą materialną i niematerialną.
Studiowała rzeźbę na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz dziennikarstwo. Po przeprowadzce do Wielkiej Brytanii studiowała w Royal College of Art w Londynie i była nominowana do nagrody UK Young Artist of the Year Award. Stypendystka programu Młoda Polska oraz uczestniczka rezydencji artystycznej w fundacji Sarabande Alexandra McQueena w Londynie.
Wybrane wystawy, projekty i nagrody
Rezydencja artystyczna w Sarabande Foundation w Londynie założonej przez Alexandra McQueena wspierającej artystów (2023–2024)
Wystawa grupowa A Place w Sarabande Foundation w Londynie (2024)
Wystawa instalacji w galerii Cromwell Place w Londynie w ramach festiwalu Kensington + Chelsea Art Week (2023)
Udział w wystawach Niech szyją! Współczesna polska rzeźba uszyta w Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu (2023) w Toruniu oraz w Studio Cannaregio w Wenecji (2022)
Seed grant w King’s College London dla projektu tworzonego we współpracy artystów i naukowców King’s College London (2023)
Realizacji instalacji artystycznych w Królewskich Ogrodach Botanicznych Kew Gardens Wakehurst w ramach projektów Nourish i Glow Wild powstających we współpracy z naukowcami Royal Botanic Gardens (2022)
Nominacja do nagrody UK Young Artist of the Year oraz wystawa konkursowa w Saatchi Gallery w Londynie (2019)
Uczestniczka programu UK Travers Smith CSR Art w Londynie (2019–2021)
Otrzymanie stypendium Młoda Polska Narodowego Centrum Kultury (2017)
Instalacja w fontannie dla festiwalu Wizje w Toruniu (2016)
Realizacja instalacji artystycznych w przestrzeni publicznej ramach projektu Fundacji Rodziny Staraków SOON_ Spectra Art Space w Warszawie (2016), Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie (2016, 2017), Festiwalu Wizje w Toruniu (2016)
Udział w ogólnopolskiej wystawie Najlepsze Dyplomy ASP (2014)
Edukacja
Studia magisterskie w Royal College of Art w Londynie – Contemporary Art Practice – Public Sphere (2017–2019)
Studia licencjackie i magisterskie na wydziale rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2008–2014)
Studia podyplomowe na wydziale dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego (2012–2013)